Relaxare prin trainingul autogen


cropped-faceTrainingul autogen a fost elaborat de către medicul psihiatru Schultz în anii 1920; este o metodă a căror beneficii au fost demonstrate din punct de vedere științific(ai vreun link ceva?!). Ce este de fapt Trainingul autogen? Schultz definește trainingul autogen ca fiind *un exercițiu configurat sistematic și dezvoltat de fiecare persoană în parte*; de fapt cuvântul autogen înseamnă care este creat sau existent prin sine însuși.

Trainingul autogen consta in inducerea unei stari de calm, linişte,relaxare din exterior in interior, acest lucru realizăndu-se cu ajutorul cuvintelor (de inducere vizuala a starii de relaxare).

Se recomandă învâtarea acestei metode pentru:
• odihnă și recuperare după efort;
– reducerea anxietati,
– dureri psihosomatice cronice sau acute
– autorelaxarea
• tulburari ale somnului (insomnii)
• cresterea imunitatii
• imbunatarirea introspectiei

Această metodă se poate învâta în grup sau individual. Întâlnirile sunt săptamanale.
Durata unei intalniri este de 50 de minute pentru individual si 2 ore pentru un grup.
Numarul de intalniri pentru insusirea tehnicii este de 12.

Recomand invatarea aceste metode impreuna cu un psiholog pentru a ajuta la intelegerea si clarificarea procesului acestei tehnici.

 

Sursa imagine: freedigitalphotos

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+